Verlanglijstje nachtopvang

Afbeelding_gastblog_2 Het is zondag ochtend. Ik ben de afgelopen week druk geweest, maar heb oprecht genoten van mijn werkzaamheden en van dit blog. De winterperiode houdt ons voorlopig nog wel bezig.

Vanaf 1 augustus ben ik in dienst binnen Neos, als Hoofd Nachtopvang, het bevalt mij prima. Ook zie ik vele mogelijkheden en hoop ik op betere tijden voor de passanten op de nachtopvang.

Daarom heb ik een verlanglijstje gemaakt voor 2011:
1. Begrip voor de doelgroep vanuit de maatschappij.
2. Geen bezuinigen voor de nachtopvang.
3. Huizen voor de doelgroep, ED van afgelopen zaterdag heeft me blij gemaakt.
4. Duidelijke doorstroom vanuit de nachtopvang.
5. Prima samenwerking met Kdet

Als ik naar dit lijstje kijk zie ik mogelijkheden en kunnen wij veel bereiken in 2011. We zijn wel afhankelijk. Wat gaat er gebeuren? Gaat de gemeente ook bezuinigingen doorvoeren op deze doelgroep? Laten we voorop stellen, bezuinigingen zijn noodzakelijk, iedereen moet inleveren.

Wij als nachtopvang zijn vaak afhankelijk van andere diensten intern en extern.
Ik maak me zorgen als ik hoor dat een succesvol project als Trajecten (van Neos) misschien gekort gaan worden. Dit is naast 'Het Vraagpunt' en 'Het Bedrijf' een van onze belangrijkste diensten voor de doelgroep. Ik wens juist uitbreiding van deze diensten, naast uitbreiding van woonvoorzieningen.

Het zal voor de doelgroep moeten gaan over:

1. Zorg op straat (laagdrempelige zorg en praktische ondersteuning).
2. Persoonlijke aandacht.
3. Korte wachttijden
4. Zoeken naar meest passende, zo zelfstandig mogelijke huisvesting
5. Toe leiden naar verslavingszorg of GGzE

We hebben enkele hulpverleners binnen Eindhoven die graag met deze doelgroep willen werken en dezelfde ambitie hebben als ik. Graag zou ik met hen aan de slag gaan, aanzet te geven voor een nieuwe start voor de doelgroep.

Laat een ding duidelijk zijn: wij willen wel!

Thijs

Posted by Eindhovens Dagblad on december 12, 2010 at 01:11 nm | Permalink | Reacties (0)

Dit ben ik ook . . .

Afbeelding_gastblog Beste lezers,

Afgelopen week heb ik met veel plezier en enthousiasme het gastblog van het ED bijgehouden. Ik heb het eigenlijk alleen maar over de nachtopvang gehad, natuurlijk terecht. Dat is ook de reden waarom ze mij gevraagd hebben.

Toch wil ik deze kans grijpen om ook een andere zaak aan het licht te brengen waarvoor meer aandacht zou mogen zijn. Vandaar dit ene privé- blog.
Waarom? Ik ben meer dan de nachtopvang. Nou wil ik niet mijn hele privéleven op dit blog gaan zetten maar ik zou wel graag aandacht hebben voor het volgende:

In 2007 is mijn vrouw, een gezonde, sportieve, actieve vrouw, uit het niets op de intensive care beland. Ze had een keelontsteking, net zoals ik en ons dochtertje zaten we alle 3 wel eens in de lappenmand.Gewoon ziek, kan gebeuren, heeft iedereen wel eens. Alleen is zij ineens zo ziek geworden dat opname op die afdeling noodzakelijk was.

Wat bleek? De streptokokbacterie die in haar keel zat was in haar bloedbanen terecht gekomen. We zijn nu 3 jaar verder en mijn vrouw is nog steeds ziek. Vele ziekenhuisopnames en operaties verder is haar leven een groot drama geworden. Ons gezinsleven staat helemaal op z’n kop en draait met regelmaat voor geen meter. Het is triest om te zien hoe een jonge vrouw niet meer kan functioneren het is frustrerend en soms lijkt het zelfs hopeloos.

De laatste paar maanden zijn daardoor zwaar geweest. Mijn vrouw heeft een aantal weken terug een behoorlijke terugslag gehad en lijkt terug bij af. Er lijkt geen einde aan te komen en de medicijnen worden maar uitgeschreven alsof het snoepjes zijn. Gelukkig wordt ze nu begeleidt op Blixembosch waar we veel gehoor krijgen en waar goed gekeken wordt hoe zij weer haar rol terug kan krijgen in ons gezin en binnen de maatschappij.

Omdat wij als gezin in deze situatie zitten maken wij met zijn allen verschillende emoties door. Ik moet werken, mijn kinderen spelen op school of kinderdagverblijf. Mijn vrouw heeft te horen gekregen dat ze zich maximaal 30 minuten mag inspannen. Inspannen betekent de afweging maken of een kind in bad doen of een kind naar bed brengen. Begrijpt u hoe dat voelt…

Daarom wil ik graag mijn respect uit spreken naar iedereen die ziek is!

Of je nu alleen bent of in een gezinssituatie leeft, als je ziek bent is je gezin of zijn je naasten ook ziek. Iedereen rondom deze persoon maakt zijn proces door en wordt geconfronteerd met onmogelijkheden.

Ik zou graag zien dan zij meer gesteund zouden worden en eerder of meer begeleiding kunnen krijgen ook/vooral in praktische zin. Ik zit vaak gruwelijk met mijn agenda in de knoop en ben al 3 jaar lang mijn verantwoordelijkheden aan het afwegen tussen mijn werk en mijn gezin. Ik ben dan ook erg dankbaar voor mijn familieleden en vrienden die ons praktisch en mentaal ondersteunen. Ik mag trouwens erg dankbaar zijn met mijn werkgever Stichting Neos en daarvoor Novadic- Kentron. Zij hebben begrip voor de situatie getoond en hebben mij geweldig ondersteund.

Voor iedereen die dit mee maakt: Geef niet op en blijf er voor gaan! Gezonde mensen hebben veel wensen, iemand die ziek is maar één!

Let wel: ik ben niet zielig! En wil ook absoluut niet dat mensen op deze manier naar ons gaan kijken! Wij maken dit mee, dit is ons ding, zo heeft iedereen wel iets en genieten kunnen en doen we nog steeds.

Alleen zou ik willen dat sommige praktische zaken makkelijker zouden zijn. Ook voor mijn vrouw!

Thijs

Posted by Eindhovens Dagblad on december 12, 2010 at 01:04 nm | Permalink | Reacties (4)

Kdet succes!

Ik hoop dat alle leden van Kdet en Els Keet een geweldige dag beleven en wens ze enorm veel succes. Ik heb Els Keet gisteravond een smsje en mail gestuurd om haar en de leden succes te wensen. Ik verwacht dat het een productieve dag gaat worden voor Kdet, het zijn erg ambitieuze mensen met de juiste achtergrond!

Namens de medewerkers nachtopvang wil ik ze bedanken voor de geweldige kennismaking die wij hebben gehad met de leden. We hebben afgesproken om snel na jullie kennismakingsfeest een dagje als daklozen mee te lopen, interessant voor mij en mijn collega’s.

Daarnaast hoop ik op een prettige samenwerking en gaan we er allemaal beter van worden.

Thijs

>> Lees hier het volledige artikel over Kdet

Posted by Eindhovens Dagblad on december 11, 2010 at 01:39 nm | Permalink | Reacties (1)

Daklozen in gewone woonhuizen

 
Ik sloeg vandaag het Eindhovens Dagblad open en las dit bericht. Het doet me deugt om dit soort berichten te lezen. Vergis je niet in de doelgroep die gebruik maakt van de nachtopvang, scheer ze niet over . . .

Goed om dit soort berichten te lezen. John Graat bedankt! Mijn zaterdagochtend is top.

Het is wel belangrijk dat de juiste mensen op dit soort projecten gezet worden, mensen die met deze doelgroep willen werken en dezelfde ambitie hebben, die zijn er, geloof me!

Ik ben benieuwd naar deze ontwikkeling.

Fijne zaterdag en tot morgen.

Thijs

Posted by Eindhovens Dagblad on december 11, 2010 at 01:36 nm | Permalink | Reacties (0)

Hoe verder?

Logoneos Gisteravond laat was ik nog op de nachtopvang. Daarvoor was ik nog uitgenodigd bij de kerstborrel van Bedrijventerrein de Kade en heb wat kunnen netwerken en oude bekenden gesproken van mijn tijd bij Novadic- Kentron. Leuk om te zien dat ik er welkom ben en word gewaardeerd.

Op de nachtopvang heb ik gewerkt en tussen de bedrijven door een praatje gemaakt met collega’s en passanten.Ondanks het feit dat mijn kantoor op dit moment word gebruikt als slaapruimte heb ik toch lekker door kunnen werken. Hiervoor moest ik wel mijn collega’s storen tijdens hun werkzaamheden doordat zij hun pc aan mij af moesten staan. Maar ik op mijn beurt werd weer door enkele passanten gestoord hetgeen ook de bedoeling was van mijn aanwezigheid gedurende de avond.

Dankzij de tijd met passanten, medewerkers en de vrijgegeven pc heb ik heerlijk kunnen werken aan mijn ideeën rondom de nachtopvang.Ik zou het bijna een heilig avondje noemen zo fijn was de sfeer en zo goed heb ik kunnen werken, maar helaas is die ouwe geitenbreier weer terug naar Spanje, dus zal ik zijn ‘avondje’ niet verstoren.

Sst, niet door vertellen hoor maar eigenlijk was het gisteren onterecht dat wij door zijn gegaan met de extra bedden. Het was tegen de nacht nog 1 graad. De extra bedden zijn dan ook vanochtend definitief opgeruimd! Of opgeruimd, de bedden staan te wachten en worden waarschijnlijk volgende week weer ingezet gezien de voorspellingen.

Vanaf 1 januari 2011 gaan we op de nachtopvang een aantal zaken anders doen. Hier hebben wij hard aan gewerkt. Mijn beeld van een nachtopvang is dat de passanten die beroep doen op een dergelijke voorziening dit doen uit nood. De passant heeft niet de ambitie om als dak- en thuis- loze verder te gaan en moet zo snel mogelijk weg uit deze situatie.

Dus gaan wij eisen stellen, indien mogelijk natuurlijk. En die eisen leggen wij voornamelijk neer bij de instanties die zich bekommeren om deze doelgroep. Samenwerken is natuurlijk het toverwoord.

Wij moeten als nachtopvang volgend jaar geen winternoodvoorziening meer nodig hebben, maar alleen onze reguliere bedden. Als we dat hebben bereikt, dan doen we het allemaal erg goed. Door concrete samenwerking met externe partners kunnen wij dit bereiken, we hebben plannen ideeën en zijn ambitieus met de doelgroep.

 Ik heb een lijstje gemaakt ‘wensen voor 2011’.

Doordat er bezuinigingen aankomen en ik bang ben dat hierdoor ook de passanten van de nachtopvang slachtoffer gaan worden, wil ik college van Eindhoven het volgende voorstellen: Let op mijn verlanglijstje a.s. zondag op mijn blog: doe er iets mee!

Vanavond laat ga ik nog een keer op en neer naar de Barrierweg, om te kijken hoe het gaat? Hebben we veel passanten moeten weigeren? Even een praatje maken met enkele passanten en collega’s.

 

Posted by Eindhovens Dagblad on december 10, 2010 at 07:47 nm | Permalink | Reacties (0)

Serious Request

3FM_Serious_Request_publiekslogo Vandaag een dag om nooit te vergeten! Heerlijk vergaderd, heb er nog spierpijn van. Laten we wel vaststellen dat het voor een goed doel is: de nachtopvang.

Over goede doelen gesproken, we weten dat Serious Request dit jaar in Eindhoven  zich gaat nestelen, of is de vergunning niet rond?
 
Alle bedrijven en instellingen in de regio zijn er druk mee, willen deze actie graag ondersteunen. Natuurlijk doen de dak- en thuislozen ook mee en proberen geld in te zamelen middels een wervelende benefietspektakel op 16 december. Eigenlijk is dit een heel bijzondere actie. Je moet je voorstellen, je bent dak- en thuisloos, dan mag je gerust stellen dat je het niet getroffen hebt (zacht uitgedrukt).
 
Ik heb, toen ik nog studeerde, ik studeren? Oké, toen ik nog niet werkte en in een zaaltje zat met leeftijdsgenoten die naar hetzelfde verhaal zaten te luisteren en dachten dat diegene die voornamelijk aan het woord was de waarheid sprak. Toen in die tijd, heb ik voor een onderzoek ‘Eenzaamheid’ eens door de stad gelopen als een dakloze man, wat zag ik eruit!  Meters achter mij stonden mijn leeftijdsgenoten mij te filmen en wij hoopten eenzaamheid in beeld te krijgen.

Ik kan u vertellen, ik voelde mij een ENORM eenzaam. Niemand keek mij aan, ik kreeg met niemand contact en werd vies aangekeken. De enige die mij aansprak was een dakloze vrouw die ik later heb leren kennen tijdens mijn werkzaamheden binnen Novadic- Kentron. Pffffff echt triest om zoiets te voelen.

Zelfs deze mensen, dak- en thuislozen, proberen samen met de Stichting Neos de actie van Serious Request te ondersteunen. Om er een mooie avond van te maken hoop ik van harte dat alle kaartjes verkocht worden en Serious Request een mooie bijdrage krijgt.

Bij deze roep ik iedereen op zich in te schrijven voor deze geweldige actie en je
krijgt er een mooie avond voor terug.

Morgen stoppen we met de extra bedden. Onze weermannen geven aan dat het niet meer gaat vriezen. Dus collega’s succes vrijdagavond! We zullen helaas passanten moeten weigeren.

 

Posted by Eindhovens Dagblad on december 9, 2010 at 09:38 nm | Permalink | Reacties (0)

Samenwerken

Gastblog_trudo Gisteravond rond 11 uur hebben we besloten om ook vandaag door te gaan met de extra bedden. Aangezien het koud blijft en de extra bedden hard nodig zijn. We hebben afgesproken om het voorlopig per dag te bekijken.  Ik wacht iedere avond onze weermannen af en deze voorspellingen bel ik door.

Deze extra bedden leveren niet alleen de passanten maar ook ons, praktisch gezien, veel op. Vandaag kreeg ik bijvoorbeeld een telefoontje van Trudo, zij wilden een persoon tijdelijk onderdak bieden en helaas was de enige mogelijkheid nog de nachtopvang.

Deze passant hoefde hierdoor niet buiten te slapen want normaal gesproken zou het op de nachtopvang vol zijn. Nu kon ik echter gemakkelijk zeggen dat er ook voor deze persoon een plek vrij zou zijn waardoor Trudo aan de slag kon gaan met deze casus. Dat noem ik perfecte samenwerking!

En nu hopen dat deze passant bij ons aankomt en aan het einde van de week weer zijn eigen woning in kan. Op deze manier hoop ik vaker onze diensten aan te kunnen gaan bieden: een nachtopvang die er is voor passanten die niet langer dan 3 maanden onderdak nodig hebben. Na deze tijd vertrekt de passant naar elders. En in dit geval betekent elders- vooruitgang, niet de straat!

Op dit onderwerp hoop ik aan het einde van deze week nog terug te komen, want de nachtopvang is veel meer dan alleen de winternoodopvang.

Nou, de tafel staat gedekt, eten, kinderen op bed en dan na het sportjournaal nog maar eens kijken wat het weerbericht te vertellen heeft. Wat gaan we doen met de extra bedden?

Tot morgen!

Posted by Eindhovens Dagblad on december 8, 2010 at 07:45 nm | Permalink | Reacties (0)

Help Piet Paulusma, Brandaris van Terschellig, S.O.S!

Jemig wat is het koud! Goed idee van mijn schoonmoeder* om de auto in beslag te nemen en mij met het openbaar vervoer te sturen. Als ik op mijn fiets van Barrierweg, naar het POVoverleg* fiets, mag ik daarom, dankbaar als ik ben, zelf ervaren dat het  toch behoorlijk koud is.

Als ik lekker opgewarmd uit dit overleg kom en richting Dynamo fiets voor het afstemmingsoverleg met het T-team*, begin ik behoorlijk zenuwachtig te worden. Ik kijk naar mijn blauwe handen die krampachtig het stuur van mijn fiets in bedwang houden. Ook is het ijs op de straten mij niet ontgaan, het zal toch niet weer kouder aan het worden zijn als in eerste instantie was voorspelt?

Na dit overleg (welke overigens zeer productief was) kijk ik weer naar de weersvoorspellingen, kan dan niemand een constant beeld schetsen?

Ondanks het weerbeeld van de afgelopen twee dagen waarbij de temperaturen rond de 1°C lagen, en het feit dat ons protocol zegt: eerst 2 dagen -5, dan pas winternoodopvang hebben we besloten de bedden op het Labrehuis, Odulpha en Portaal 040 aan te houden.

We willen niet dat daklozen, met deze kou, buiten hoeven te slapen! Ik ben blij dat we in goed overleg samen dit hebben besloten, ondanks het protocol.

Wel moet ik er bij zeggen dat de Moelanders geen gebruik mogen maken van deze uitzondering, pas als er weer een officiële winternoodregeling wordt ingevoerd, hebben ook zij weer toegang tot deze voorziening.
 
Doordat de medewerkers van de Nachtopvang Neos zich zo flexibel opstellen en Portaal 040, Labrehuis en Odulpha zijn extra bedden op het allerlaatste moment heeft aangeboden, kon ik dit realiseren en dat voelt goed.

Blog_pp Wel wil ik bij deze een officiële oproep plaatsen aan een Piet Paulusma, de Brandaris van Terschelling, de weergoden en overigen die een zesde zintuig hebben voor deze fluctuerende weersomstandigheden.
Ik zou namelijk zo graag een goede vooruitblik hebben, want als ik dit geweten had, had ik persoonlijk het liefste, de winternoodregeling met 1 a 2 dagen verlengd…

 

*POV: Project Overlast Verslaafden van de Politie regio Eindhoven
*T-Team: Outreachend team voor dak,- en thuisloze jongeren, onder de 25
*Personages in dit stuk zijn fictief gekozen, in werkelijkheid is mijn schoonmoeder een schat van een mens, die haar eigen auto nog beschikbaar zou stellen (tja, ik moet toch wat…)

Posted by Eindhovens Dagblad on december 7, 2010 at 10:30 nm | Permalink | Reacties (0)

Stand Nachtopvang Neos: Einde winternood- Moelanders in beeld

Blog_jol Jeuh, vanaf nu kan ik me weer gaan richten op mijn overige werkzaamheden!
Deze heb ik door de kou aan de kant gezet, net zo snel als Ajax, Martin Jol (foto) heeft buiten gezet.
(Waarvan ik persoonlijk denk, dat dit een verstandige keuze is, vooral voor PSV)
De doorstroming vanuit de nachtopvang, aanpak regels en dagelijkse gang van zaken binnen de nachtopvang, moesten allemaal geparkeerd worden door de winternood.

Is het einde in zicht? In principe is besloten dat we dinsdagochtend stoppen.

Consequenties zijn dat er vanaf dat moment geldt: wie het eerst komt het eerst maalt.
Standaard genomen is er plek voor 41 passanten, verder hebben we bij nood nog 3 bedden beschikbaar, dit is de normale capaciteit van de Nachtopvang.
Wel hebben we afgesproken dat we coulant om zullen gaan met de passanten want het blijft tenslotte koud!

Het is altijd weer omschakelen, zowel voor de passanten als ook voor de medewerkers. Het levert in ieder geval behoorlijk wat meer stress op.
Want, wat doe je als er toch meer passanten aankloppen voor de nacht en je kan als medewerker geen plek meer aanbieden?
Hierdoor kan onrust ontstaan, hierdoor ontstaat onrust! Ik vertrouw daarom op mijn medewerkers en neem mijn petje af voor hen die het proces bewaken.
 
Ondanks dit zit er toch ook een voordeel aan.
Doordat meer passanten zich melden krijgen we een beter zicht op de doelgroep.
Een voorbeeld hiervan is de grote groep ‘Moelanders’ (Polen en Roemenen) waar we enigszins als Nachtopvang door werden verrast. Deze groep was voor de winternood niet zichtbaar! Nu echter hebben we met politie, Novadic- Kentron en het Neos bij elkaar gezeten om deze groep in beeld te brengen. Duidelijk moet zijn dat de nachtopvang geen goedkoop hotel is!

Wat wel benoemt mag worden is dat alle betrokkenen zich weer eens voor de volle 100% hebben ingezet! Dit is goud waard want als ik zo naar de weerberichten kijk zal het zeker niet de laatste keer Winternoodopvang zijn dit jaar…Verder zullen we tegen de kou blijven knokken, net als WikiLeaks- oprichter Assange tegen zijn uitlevering vecht;)

Posted by Eindhovens Dagblad on december 7, 2010 at 10:24 nm | Permalink | Reacties (0)

Keuzes maken

Nachtopvang3 Maandag 6 december. Ik had de winternood 5 december willen stoppen.
Het is minder koud, was mijn gedachten.
Even op adem komen, het zal niet de laatste keer zijn dit jaar.
Daarom had ik afgelopen vrijdag met alle partners gesproken om zondag te stoppen.

Geeft dit een goed gevoel? “Nee!” Het is en blijft koud en we zullen passanten moeten gaan weigeren. Maar aan de andere kant moet je ergens een grens trekken.
Het geeft een hoop stress bij de doelgroep, dus bij deze mijn dikke complimenten voor de medewerkers van de nachtopvang, want het is me soms wat.

Maar goed, hoe verloopt nu dat proces van het maken van de juiste keuzes.
In mijn geval begon het zaterdagochtend, nog maar eens het weer checken op internet.
Pffffff, het valt niet te overzien! Gaat het nu kouder of warmer worden komende week?
Vele wisselende berichten. Als we nu stoppen heb je kans dat we maandag of dinsdag weer moeten starten.
Dit geeft mij een vervelend gevoel, ik ga thuis mijn wekelijkse boodschappen doen en vraag me op de zuivelafdeling af, moeten we niet toch doorgaan met de winternood voorziening?
Thuis aangekomen zet ik de tassen in de hal en check eerst op het internet wederom naar de weersvoorspellingen.
Ik moet een beslissing nemen! En maak de keuze om door te gaan, in ieder geval tot maandag.
Daarom bel ik al mijn partners om de knoop door te hakken.

Helaas hadden onze huiskatten het vleesbeleg eerder gevonden dan ik…

 

Foto: een van de vele voorspellingen (klik op foto voor een vergroting)

Posted by Eindhovens Dagblad on december 6, 2010 at 04:48 nm | Permalink | Reacties (3)

Het lukte! Yes, we did it!

Nachtopvang2 YES! Dank je wel, lang leve de samenwerking met Politie, Vraagpunt Neos, Outreachend Team Novadic- Kentron, Ggze en Stedelijk Kompas.
We hebben het eindelijk voor elkaar, mij is verzekerd dat er niemand meer buiten slaapt.
Ik heb me er behoorlijk druk over liggen maken, vond het moeilijk voor te stellen dat iemand bewust kiest om met dit weer buiten te slapen.
Maar er is altijd wel iemand die deze keuze maakt, ook nu weer.
Wat ben ik gerust gesteld dat deze persoon nu onderdak heeft en niet buiten slaapt.

Met extra dank aan de politie, pffff wat hebben die mensen moeten leuren en sleuren met deze persoon, en dat al sinds donderdagavond!
 
Gelukkig, het is gelukt.
Deze bevestiging kreeg ik zaterdagochtend vanuit de politie en ik ben van mening dat het goed is zo.

 
Foto: Ingang van de nachtopvang Neos.

Posted by Eindhovens Dagblad on december 6, 2010 at 04:46 nm | Permalink | Reacties (0)

En mijn naam is: winternoodregeling…

Nachtopvang1 De komende week mag ik jullie mee nemen in mijn werkweek. Een kijkje laten nemen in de Nachtopvang en eventuele winternood opvang.
Dit doe ik met veel plezier, de aandacht voor deze doelgroep moet er zijn!
Mijn wens voor deze doelgroep is: Geef en bied ze perspectief, dan maken we er iets van.

Elk jaar (zo’n 10 jaar nu) maak ik het mee, winternoodopvang voor dak- en thuis- lozen.
In eerste instantie door mijn werkzaamheden voor Novadic- Kentron.
Maar sinds augustus dit jaar, mag ik mezelf hoofd van de Nachtopvang van de Stichting Neos noemen. Deze is gevestigd aan de Barrierweg 178 te Eindhoven.

Ik ben dus verantwoordelijk en zo voel ik mij ook! Verantwoordelijk voor het protocol dat zegt dat het na 2 dagen -5 ( ook bij een gevoelstemperatuur) de winternoodopvang start.
Verantwoordelijk, dat er tijdens deze periodes, niemand buiten hoeft te slapen.

Wij als Neos, spelen daarin de grootste rol, concreet gezegd leveren wij de meeste bedden.
Op dit moment hebben wij extra bedden kunnen realiseren.
Dit met dank aan: Portaal 040, Odulpha en het Labrehuis en natuurlijk de extra inzet van alle collega’s.
Verder werken we direct samen met Novadic- Kentron die ook een nachtopvang heeft, en tezamen met ons de winternoodvoorzieningen draaiende houdt.

Wat is mijn rol in dezen. Ik zorg voor verdeling van passanten, zorg leveren van extra bedden, zorg dragen voor aansturing van het team en uiteindelijk ook overleggen en afstemmen met politie, Novadic- Kentron, Stedelijk Kompas, Outreachend Team, Diaconaal Centrum, Leger des Heils en ga zo maar door. Zoals u leest komen er vele organisaties bij kijken.

Daarnaast is er elk jaar wel nieuws rondom de winternood voorziening.
Goed om te zien dat er aandacht voor is! Het is belangrijk dat er aandacht voor is!

 
Foto: In vergaderruimte Odulpha zijn nu bedden voor de passanten gerealiseerd.

 

Posted by Eindhovens Dagblad on december 6, 2010 at 04:44 nm | Permalink | Reacties (0)

Thijs Eradus blogt over nachtopvang daklozen

Deze week blogt Thijs Eradus over de nachtopvang van daklozen. Hij is hoofd Nachtopvang bij de stichting Neos aan de Barrierweg in Eindhoven.

Posted by Eindhovens Dagblad on december 6, 2010 at 03:24 nm | Permalink | Reacties (0)